شمسی

یکشنبه - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۱/۲۶

قمری

الأحد - 05 شوال 1445
1445/10/05

میلادی

Sunday - 14 April 2024
2024-04-14

ترکی

Pazar - 14 Nisan 2024
2024-04-14

برج دختر استانبول

اماکن دیدنی, گردشگری استانبول خرداد 30, 1397 شهریور 4, 1397


 

برج دختر استانبول، ساختمانی کوچک اما فریبنده است که بر روی جزیره ای کوچک در میان تنگه بسفر جای گرفته است و یکی از جاذبه های محبوب استانبول به شمار می رود.

این برج قدمتش به دوران بیزانسی ترکیه، یعنی نزدیک 1000 سال پیش بر می گردد

زمانی به عنوان محل دریافت عوارض، در دوره ای به عنوان برج دفاعی و زمانی نیز به عنوان فانوس دریایی کاربرد داشت. همچنین در دوره هایی در قرن 19 میلادی، به عنوان بیمارستان موقتی و ایستگاه رادیویی مورد استفاده قرار می گرفت.برج در حال حاضر به عنوان یکی از موزه های استانبول شناخته می شود و دارای رستورانی نُقلی و دوست داشتنی است.

افسانه برج:

افسانه ای هم در مورد برج دختر گفته میشه که سالیان پیش، پادشاه قسطنطنیه دختر عزیز و زیبارویی داشت که بسیار به او عشق می ورزید.روزی، غیب گوی دربار با حزن و اندوهی بی حد، خود را به پادشاه رساند و خبر ناگوار خود را دو دستی تقدیم سلطان کرد: شاهزاده خانم در تولد هجده سالگی اش بر اثر گزش مار از دنیا خواهد رفت. پادشاه که از شنیدن خبر بسیار آشفته و پریشان بود، جزیره ای کوچک در میان بسفر پیدا کرد .

و دستور داد تا برجی به روی آن بسازند .به این ترتیب شاهزاده خانم به دور از خشکی و از خطر مارها به دور بود .

پادشاه هر از چند گاهی به دختر دلبرش سر می زد و تمام امکانات را در اختیارش قرار می داد.سال ها به این شکل سپری شد و شاهزاده خانم در کمال سلامتی به سر می برد. در روز تولد هجده سالگی دخترک، سلطان خرسند از دفع کردن غیب گویی، با سبدی پر از میوه های عجیب به سراغ دخترش رفت تا جشنی تمام عیار برگزار کنند.پادشاه به جزیره رسید، از قایق پیاده و سبد بزرگ را به شاهزاده خانم داد. دخترک با شوقی بی حد در سبد را گشود و غافل از مار پنهان در آن، به ناگاه مورد حمله افعی قرار گرفت…. دختر پادشاه درست در دستان او جان سپرد و برج این گونه به نام برج دختر مشهور شد

 

بدون برچسب

  

تبلیغات

انتخاب مکان برای جستجوی دقیق تر