شمسی

شنبه - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۱/۱۸

قمری

السبت - 27 رمضان 1445
1445/09/27

میلادی

Saturday - 06 April 2024
2024-04-06

ترکی

Cumartesi - 06 Nisan 2024
2024-04-06

دانشگاه های برتر ترکیه که در فهرست بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند

دانستنیهای ترکیه تیر 21, 1397 مهر 3, 1397


دانشگاه های برتر ترکیه

شاید کشور ترکیه به دلیل مکان جغرافیایی و نزدیکی آن به ایران، مقصد مورد علاقه‌ی بسیاری از دانشجویان و جوانان باشد.  در این مقاله می‌خواهیم شما را با دانشگاه برتر ترکیه بر اساس رتبه‌بندی (QR)  آشنا کنیم.

 

دانشگاه استانبول (İstanbul Üniversitesi)

دانشگاه استانبول در سال 1453 تأسیس شد. در مقایسه با سایر دانشگاهها از امکانات بیشتری برخوردار است. تعداد 73 هزار دانشجو و 4563 نفر کادر علمی دارد. نسبت استاد به دانشجو 1 به16 است. دارای17 دانشکده، 9 مدرسه عالی، 1 مرکز آموزش موسیقی، 14 انستیتو و 14 مرکز تحقیقات است. زبان آموزشی دانشگاه ترکی، انگلیسی، آلمانی و فرانسه است.

امکانات دانشگاه استانبول:

عمده دروس دانشگاه دربناهای تاریخی مجتمع دانشگاهی بایزید (Beyazit) داده میشود. درب ورودی دانشگاه از مشهورترین درهای تاریخی کشور است. کتابخانه های مرکزی و تخصصی دانشگاه به لحاظ ریشه دار بودنشان از غنای خاصی برخوردارند. تزهای دانشگاهی موجود در کتابخانه مرکزی نیز بر اهمیت آن افزوده است. کتابخانه دولتی بایزید نیز که در نزدیکی دانشگاه قرار دارد، از بزرگترین کتابخانه های کشور است.
اسکان و تغذیه: دانشگاه استانبول7 مجتمع دارد. در مجتمع رفاهی Avcilar 1500 دانشجو و در خوابگاه محمدجان200 دانشجو سکونت دارند. در خوابگاهها خدمات بهداشتی شبانه روزی است.
با توجه به اینکه دانشکدهها و مدارس عالی دانشگاه در محله های مختلفی قرار دارند، لذا دانشگاه کافه تریای مرکزی ندارد. در هر دانشکده به دانشجویان غذای ظهر داده میشود. ضمن اینکه آنها کافه تریا و بوفه نیز دارند.

شرایط پذیرش با بورس:

تقریباً 40 هزار دانشجو از بورس مؤسسات و بنیادهای خصوصی و رسمی برخوردارند. در دانشگاه نیز به تعدادی از دانشجویان بورس داده میشود. افرادیکه در کنکور، جزو 500 نفر اول قرار بگیرند، افراد ممتاز کلاس، 5 نفر از افراد موفق در رشته هنر، 5 نفر در بخش فرهنگ و 5 نفر در بخش ورزش از بورس دانشگاه بهره مند میشوند.

فعالیتهای فرهنگی

تعداد باشگاههای یکه در سطح دانشکده ها فعالیت فرهنگی انجام میدهند، حدود 200 مورد است. به علاوه دانشجویان، در مرکز فرهنگی دانشجو نیز که در سال1990 در مجتمع بایزید ایجاد شده، میتوانند مشارکت داشته باشند. هر کلوب دارای اتاِ و سالن سینما و نمایش است که میتواند در طول سال اقدام به فعالیتهای فرهنگی مختلف نماید. ضمن اینکه یکسالن مطالعه نیز که دارای نشریات روز است در خدمت دانشجویان است. دانشگاه در آغاز هر سال تحصیلی با مشارکت باشگاههای فرهنگی یک مراسم شادی با عنوان «روزهای فرهنگی دانشگاه استانبول» برگزار می نماید.

خدمات بهداشتی

خدمات بهداشتی دانشگاه از طرف ریاست اداره بهداشت، هنر و ورزش در مرکز پزشکی ـ اجتماعی به دانشجویان عرضه میشود. در شرایط خاص نیز، دانشکده های پزشکی استانبول و جراح پاشا در مداوای دانشجویان نقش کمکی ایفا مینمایند. در مورد دندانپزشکی نیز دانشکدة دندانپزشکی به دانشجویان خدمت مینماید. ضمن اینکه در دانشکده ادبیات نیز یک مرکز مشاوره روانی وجود دارد.

فعالیتهای ورزشی:

سالن ورزشی سربسته Avcilar در حد استاندارد المپیک است. دانشگاه برای انجام مسابقات در زمینه های بسکتبال، والیبال و هندبال از ویژگیهای لازم برخوردار است.
سالنهای سربسته دانشکده پزشکی جراح پاشاه، دانشکده پزشکی استانبول و انستیتو علوم دریایی از ساعت8 صبح الی10 شب برای همه دانشجویان باز است. تیمهای دانشجویی در واحد ورزش دانشگاه تشکیل میشود و دانشجویان علاقمند میتوانند در این تیمها مشارکت داشته باشند. ضمن اینکه در مجتمع مرکزی نیز یک میدان بازی فوتبال، یک میدان بازی بسکتبال وجود دارد. همچنین دانشکده های ارتباطات، پزشکی جراح پاشا، جنگل، علوم دریایی نیز هر کدام میدانهای بازی دارند.
همه ساله در ماههای آوریل و می در دانشگاه مراسم شادی ورزشی ترتیب داده میشود.

رشته های تحصیلی:

دانشکده پزشکی جراح پاشا: پزشکی جراح پاشا، پزشکی جراح پاشا (به انگلیسی)، علوم بیولوژیک پزشکی
دانشکده دندانپزشکی
دانشکده داروسازی
دانشکده ادبیات: زبان و ادبیات آلمانی، فرهنگ و ادبیات آمریکایی، زبان و ادبیات عربی، آرشیوگری، جغرافیا، زبان و ادبیات یونانی(جدید)، انفورماتیک و اسناد، زبان و ادبیات یونانی (قدیم)، زبان و ادبیات فارسی، فلسفه، زبان و ادبیات فرانسه، هیتی شناسی، زبان و ادبیات انگلیسی، باستانشناسی، کتابداری، زبان و ادبیات لاتین، مترجمی آلمانی، مترجمی فرانسه، مترجمی انگلیسی، ماقبل تاریخ، روانشناسی، زبان و ادبیات روسی، تاریخ صنعت، جامعه شناسی مردمی، جامعه شناسی، تاریخ، نقادی و دراماتولوژی تئاتر، زبان و ادبیات ترکی، زبان و ادبیات اردو.

سایر دانشکده ها

دانشکده علوم پایه: ستاره شناسی و علوم فضایی، بیولوژی، فیزیک، ریاضیات
دانشکده حقوِق
مدرسه عالی بهداشت فیزیوتراپی
مدرسه عالی پرستاری: پرستاری
دانشکده آموزشی حسنعلی یوجل: دبیری آلمانی، علوم پایه، زبان فرانسه، ریاضیات، علوم پایه، انگلیسی مشاوره روانشناسی، کلاسداری، علوم اجتماعی، زبان ترکی
دانشکده اقتصاد: اقتصاد کار و روابط صنعتی، اکونومتری، اقتصاد، مالیه
دانشکده الهیات
دانشکده ارتباطات: روزنامه نگاری، روابط و شناخت مردمی، رادیو و تلویزیون و سینما
مدرسه عالی بهداشت باقرکوی استانبول: پرستاری
دانشکده پزشکی استانبول: پزشکی استانبول
دانشکده مدیریت: مدیریت
دانشکده مهندسی: مهندسی رشته های رایانه، محیط، مدیریت حمل و نقل دریایی، الکتریک و الکترونیک، صنایع، عمران، ژئوفیزیک، زمینشناسی، شیمی، مهندسی شیمی، معدن، فلزات
دانشکده جنگل: مهندسی: صنایع جنگل، جنگل، معماری روستایی
دانشکده علوم سیاسی: مدیریت عمومی، روابط بین الملل
دانشکده محصولات آبی
مدرسه عالی بهداشت شیشلی: مامایی
دانشکده دامپزشکی
مدرسه عالی حمل و نقل و لجستیک: حملو نقل هوایی، حملو نقل زمینی

Beyazıt, 34452 Fatih/İstanbul

http://www.istanbul.edu.tr/tr/_

 

 

 

دانشگاه آیدین ترکیه (İstanbul Aydın University)

دانشگاه آیدین استانبول

یک دانشگاه غیردولتی و معتبر ترکیه است که در مقاطع کاردانی تا دکترا به زبان های انگلیسی و ترکی دانشجو تربیت میکند. این دانشگاه در داخل شهر استانبول و نزدیکی فرودگاه واقع شده، دارای پردیسی زیبا و دانشجو پسند با دسترسی آسان به کلیه نقاط و مرکز شهر با استفاده از وسایل حمل و نقل شهری (اتوبوس، تراموا و مترو) میباشد. مدارک صادره از سوی این دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت قطعی و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشروط به انتشار یک مقاله و احراز معدل 3 از 4 مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری است. مؤسسه شبکه دانش فرا اطلاع با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و نماینده دانشگاه آیدین در ایران، دارای دفاتر فعال در شهرهای تهران، استانبول و آنکارا بوده، شما را از لحظه مشاوره در ایران تا استقرار در دانشگاه و منزل در کلیه شهرهای ترکیه همراهی مینماید.

دوره های آمادگی زبان: ترکی استانبولی در 6 سطح مختلف تا یک سال تحصیلی کامل (9 ماه) و دوره آمادگی زبان انگلیسی به مدت یک یا دو نیمسال تحصیلی

رشته های تحصیلی:

دوره های کاردانی و فنی-حرفه ای (2 ساله): حسابداری و مالیات، مترجمی کاربردی انگلیسی-ترکی، مترجمی کاربردی روسی-ترکی، مترجمی کاربردی اسپانیایی-ترکی، مرمت معماری، تکنولوژی اتومبیل، حسابداری و بیمه، مدیریت دفترداری و کمک مدیری، مدیریت بازگانی**، کودکیاری، مد و طراحی نساجی، تجارت خارجی*، تکنولوژی مواد غذایی، طراحی گرافیکی، مراقبت و زیبایی مو، برنامه نویسی کامپیوتر**، فنآوری کامپیوتر*، مدیریت تشریفات، تشریفات، مدیریت منابع انسانی، فنآوری های امنیت اطلاعات*، زرگری و طراحی جواهرات، بهداشت و امنیت کارگری، طراحی مناظر و محیط زیست، لجستیک، بازاریابی، چاپ و فنآوریهای انتشارات، عکاسی و ویدئو، روباط عمومی و تبلیغات، مدیریت مستغلات، برنامه نویسی رادیو و تلویزیون، طراحی کفش، توریسم و راهنمایی، روزنامه نگاری و انتشارات اینترنتی (در دست تصویب)، زبانهای خارجی برای اهداف

دانشکده علوم ،دانشکده مهندسی و معماری،دانشکده اقتصاد و بازرگانی، دانشکده هنر، دانشکده ارتباطات ،دانشکده علوم تربیتی، دانشکده حقوق، دانشکده دندانپزشکی

Beşyol Mahallesi, İnönü Cd. No:38, 34295 Küçükçekmece/İstanbul

www.aydin.edu.tr

 

 

 

 

دانشگاه مارمارا ترکیه (Marmara University)

این دانشگاه در سال۱۸۸۳ با عنوان « مکتب عالی تجارت حمید یه» تأسیس شد. در حال حاضر دارای۱۳ دانشکده، ۸ مدرسه عالی، ۱۱ انستیتو و ۳۰ مرکز تحقیقات است. تعداد دانشجویان دانشگاه بالغ بر ۵۰ هزار نفر است. تعداد هیأت علمی آن در حدود ۲۷۰۰ نفر است. مجتمع رفاهی دانشگاه در Göztepe استانبول و دانشکده های آن در محلات حیدرپاشا، باغچه لی اِوْلَر، باغلارباشی، آجی بادام، آناتولی حصاری و نشان تاشی واقع است.

اسکان و تغذیه دانشجویان: در غذاخوری مجتمع رفاهی دانشگاه غذای ظهر داده میشود. در بوفه ها نیز اغذیه فوری وجود دارد. در مجتمع رفاهیGöztepe یک خوابگاه دانشجویی دخترانه وجود دارد. دانشجویان این دانشگاه در خوابگاههای متعلق به مؤسسه اعتبار و خوابگاههای استانبول نیز میتوانند اقامت داشته باشند.

ورزش: در مجتمع رفاهی دانشگاه سه سالن ورزشی سربسته، به تعداد زیادی میدانهای والیبال، بسکتبال، تنیس و فوتبال وجود دارد.

رشته های تحصیلی:

دانشکدة تربیت معلم آتاتورک: دبیری رشته های: زبان آلمانی، تکنولوژیهای رایانه ای و آموزشی، بیولوژی، جغرافیا، علم فنی، فیزیک، زبان فرانسه، آموزش ابتدایی، انگلیسی، شیمی، ریاضی، تاریخ، علوم اجتماعی، زبان ترکی، روانشناسی، زبان و ادبیات ترکی و کلاس داری.

مدرسة عالی بانک داری و بیمه: بانکداری، بازار سرمایه، بیمه گری.

دانشکدة دندانپزشکی: آموزش این دانشکده به انگلیسی است.

دانشکدة داروسازی

دانشکدة علوم پایه و ادبیات: زبان و ادبیات آلمانی، آرشیوگری، بیولوژی، فیزیک، شیمی، ریاضی، جامعه شناسی(انگلیسی) تاریخ، زبان و ادبیات ترکی.

مدرسة عالی پرستاری: پرستاری

دانشکدةحقوقِ: رشته های حقوقِ

دانشکدة هنرهای زیبا: رشته های هنر، سینما ـ تلویزیون

دانشکدةعلوم اقتصادی و اداری: اقتصاد کار و روابط صنعتی، اکونومتری، انفورماتیک(به زبان آلمانی)، اقتصاد، اقتصاد (به انگلیسی)، مدیریت بهره برداری، مدیریت بهره برداری(به انگلیسی)، مدیریت عمومی، مالیه، علوم سیاسی و روابط بین الملل(به انگلیسی)

دانشکدة الهیات: الهیات، دبیری تعلیمات دینی و علماخلاِ دوره ابتدایی

دانشکدة ارتباطات: روزنامه نگاری، روابط با مردم و شناسایی، رادیو، تلویزیونو سینما

مدرسة عالی بهداشت زینب استانبول: مامایی

دانشکدة مهندسی: مهندسی رایانه(به انگلیسی)، مهندسی محیط(به انگلیسی)، مهندسی صنایع(به انگلیسی)، مهندسی ماشین آلات(به انگلیسی)، مهندسی فلزات

دانشکدة آموزشی بهداشت: آموزش بهداشت، مدیریت بهداشت

دانشکدة آموزشی تکنیک: دبیری رایانه و کنترل(به انگلیسی)، دبیری الکتریک، دبیری الکترونیک و مخابره(به انگلیسی)، دبیری انرژی، دبیری پوشاک آماده، دبیری چاپگری، دبیری فلزات، دبیری اتومبیل سازی، دبیری محصولات خاک اره ای (Tşaşlar Üretim)، دبیری طرح و ساختمان ، دبیری نساجی

دانشکدة پزشکی(به انگلیسی): رشته های پزشکی

 Eğitim Mahallesi, 34722 Kadıköy/İstanbul

http://www.marmara.edu.tr

 

 

 

 

دانشگاه بیلکنت ترکیه (Bilkent University)

دانشگاه بيلكنت اولين دانشگاه خصوصي تركيه است كه در شهر آنكارا قرار دارد و در سال 1984 با هدف افزايش كيفيت آموزش عالي و تحقيق، تأسيس گرديد. نام بيلكنت  به معني «شهر دانش» است. دانشگاه بيلكنت در سال 2011 و 2012 از طرف مؤسسه رتبه بندي دانشگاه هاي تايمز جزو 225 دانشگاه برتر دنيا شناخته شده است. در اين دانشگاه حدود 12000 دانشجو در 9 دانشكده مشغول به تحصيل هستند كه بسياري از آنان را دانشجويان كشورهاي خارجي تشكيل مي دهند. اين دانشگاه هرساله به بيش از 2500 نفر بورسيه تحصيلي اعطا مي­كند. دانشگاه بيلكنت با بسياري از دانشگاه هاي معتبر جهان از جمله دانشگاه كاليفرنيا، موسسه آموزشي جورجيا، دانشگاه ميشيگان در آمريكا و دانشگاه­هاي مك گيل و مونترال در كانادا و بسياري دانشگاه­هاي اروپايي قرارداد انتقال دانشجو دارد. اين دانشگاه در 33 رشته در مقطع ليسانس، 6 رشته در مقطع كارداني و 47 رشته در مقطع كارشناسي ارشد دانشجو مي پذيرد.

رشته های تحصیلی:

دانشكده هنر و معماري

دانشكده مديريت بازرگاني

دانشكده اقتصاد و علوم اجتماعي

دانشكده علوم تربيتي

دانشكده مهندسي

دانشكده ادبيات و علوم انساني

دانشكده حقوق

دانشكده علوم

دانشكده موسيقي

Üniversiteler Mh., 06800 Çankaya/Ankara

http://w3.bilkent.edu.tr/www/

 

 

 

 

دانشگاه کوچ (Koç University)

دانشگاه کوچ در سال ۱۹۹۳ تحت عنوان دانشگاه خصوصی غیرانتفاعی در شهر استانبول کشور ترکیه تاسیس شد و فعالیت خود را آغازکرد.دانشگاه کوچ که یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور ترکیه است.  طبق بررسی نشریه تایمز در سال ۲۰۱۷ موفق به کسب بالاترین رتبه دانشگاه در کشور ترکیه شد.  همچنین در رده برترین دانشگاه های جهان نیز قرار گرفته است و دارای رتبه خوبی در وزارت علوم ایران می باشد.دانشگاه کوچ ۵۵۰۰ دانشجو دارد و با برنامه های متفاوت آموزشی منحصر به خود، تعداد زیادی از دانش آموزان با نمرات بالا را از بهترین مدارس ترکیه به خود جذب می کند.

دانشجویان دانشگاه کوچ

این شانس را دارند که پس از پایان دوره تحصیلی؛ از طرف سازمان های ملی و بین المللی کشور ترکیه و خارج از کشور پیشنهاد کاری دریافت کنند.دانشگاه کوچ همچنین هر ساله از دانشجویان مستعد ۵۰ کشور متفاوت در دنیا در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا استقبال کرده و دعوت به عمل می آورد.زبان آموزشی در دانشگاه بیش از ۹۶ درصد در اکثر رشته ها انگلیسی می باشد؛ بعضی موارد استثنا در دانشکده های حقوق پرستاری وجود دارد که به زبان ترکی آموزش داده می شود.

دانشگاه کوچ در سطح بین المللی با دانشگاه هایی همچون Cornell University ،Northwestern، University of California و … نیز همکاری دارد.

دانشکده های دانشگاه کوچ :

-دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی

-دانشکده علوم اداری و اقتصاد

-دانشکده علوم

-دانشکده مهندسی

-دانشکده حقوق

-دانشکده پرستاری

-دانشکده پزشکی

Rumelifeneri Mahallesi, Rumelifeneri Yolu, 34450 Sarıyer/İstanbul

https://www.ku.edu.tr

 

 

 

 

دانشگاه سابانجی (Sabancı University)

این دانشگاه در سراسر سه دانشکده تحصیلات چند رشته ای خود اداره می شود. در دانشگاه سابانجی استانبول دانش آموزان پس از سال اول یا دوم تحصیلی خود می توانند رشته ی خود را انتخاب کنند. این اجازه می دهد تا دانش آموزان تصمیم بگیرند چه برنامه ای برای تحصیل در دانشگاه با درک بیشتر در مورد تحصیلات عالی و در مورد منافع علمی و حرفه ای خود تدوین کنند.

تحصیل در دانشگاه سابانجی استانبول

دانشگاه سابانجی در سه دانشکده خود آموزش های چند رشته ای را ارائه می دهد. SU با ارائه تحصیلات دانشگاهی در سطح جهانی و هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه در مقایسه با دانشگاه های مشابه در سراسر جهان برای تحصیل در ترکیه مطرح است. این دانشگاه همچنین بورس تحصیلی در ترکیه ،برای دانشجویان تمام ملل در تمام زمینه های آموزش و پرورش فراهم می کند و آموزش عالی برای همه را با کیفیت بالا تضمین می کند.فارغ التحصیلان در دانشگاه سابانجی استانبول

دانشگاه سابانجیi خود را به عنوان یکی از دانشگاه های نوآور و پژوهشی در ترکیه معرفی می کند. به عنوان بخشی از فلسفه خود، دانشگاه قصد دارد تلاش های پژوهشی خود را عمدتا در راستای تحقیقات کاربردی و استراتژیک با هدف ارتقاء دانش، حمایت از آموزش و کمک به پیشرفت جامعه هدایت کند. این دانشگاه دارای تعداد زیادی از آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، از جمله پیشرفته ترین مرکز تحقیق و توسعه فناوری نانو در منطقه است. تمام پروژه های پژوهشی در دانشکده ها (دانشکده مهندسی و علوم طبیعی، دانشکده هنر و علوم اجتماعی و دانشکده مدیریت) انجام می شود.

فارغ التحصیلان در دانشگاه سابانجی استانبول

فارغ التحصیلان در تمامی بخش های ادارات کشورهای مختلف بسیار ارزشمند هستند. 90 درصد از فارغ التحصیلان در طول یک سال از فارغ التحصیلی خود استخدام می کنند و بیش از 7000 فارغ التحصیل از آنها شروع به کار خود را پس از تحصیل و یا تحصیلات تکمیلی خود در برخی از بهترین شرکت ها و دانشگاه ها در جهان انجام می دهند. دانشگاه هایی که فارغ التحصیلان برای تحصیلات تکمیلی انتخاب کرده اند عبارتند از دانشگاه کارنگی ملون، دانشگاه کالیفرنیا، پلی تکنیک میل ، دانشگاه بوستون، دانشگاه هاروارد، دانشگاه براون، دانشگاه استنفورد و دانشگاه ماساچوست. یونیلور، Accenture، Procter & Gamble، فورد، و Deloitte & Touche از جمله شرکت هایی هستند که فارغ التحصیلان ما در آن ها کار می کنند.

دانشجویان بین المللی در دانشگاه سابانجی استانبول

دانشجویان بین المللی به طور مستقیم می توانند به برنامه های کارشناسی ارائه شده در دانشگاه سابانجی ثبت نام کنند. دانش آموزانی که در سال آخر دبیرستان هستند یا فارغ التحصیل از مدرسه ای معادل با دبیرستان های ترکیه، می توانند به برنامه های کارشناسی در دانشگاه سابانچی بپیوندند. شما باید نسخه های اسکن شده هر یک از اینها را آماده برای آپلود داشته باشید. شما نمی توانید درخواست خود را تا زمانی که همه اسناد آپلود نشده اند و تمام فیلدهای مورد نیاز پر نشده باشد ارسال کنید. برنامه های کامل به طور پیوسته بررسی می شوند و از طریق ایمیل مطلع می شوید.

پذیرش در دانشگاه سابانجی استانبول

تمام اسناد مربوط به درخواست باید بعد از مهلت اعلان اعلام شده، به واحد منابع انسانی دانشگاه سابانجی ارسال شود. اسناد لازم تا زمانی که در تاریخ مشخص شده ارسال نشود، ارزیابی نخواهد شد. دانش آموزانی که از موسسه ای معادل با دبیرستان های ترکیه فارغ التحصیل شده اند و کسانی که در سال گذشته در مقطع دبیرستان بوده اند، می توانند در برنامه های کارشناسی شرکت کنند. متقاضیانی با شرایط زیر می توانند ثبت نام شوند:

دانشجویان بین المللی

کسانی که تابعیت ترکیه را با تولد دارند و شهروندی ترکیه و فرزندان زیر 18 سال که در سند ثبت شده اند.

کسانی که از نظر تولد، تابعیت دیگر کشورها را دارند.

کسانی که شهروندی جمهوری ترکیه را دارند و 3 سال گذشته تحصیلات دبیرستانی خود را در کشور دیگری به جز جمهوری قبرس شمالی تکمیل کرده اند.

Orta Mahallesi, Sabancı Üniversitesi No:27, 34956 Tuzla/İstanbul

https://www.sabanciuniv.edu

 

 

 

 

دانشگاه فنی خاورمیانه (Orta Doğu Teknik Üniversitesi)

دانشگاه فني خاورميانه (M.E.T.U)يكي از مؤسسات اوليه آموزش عالي دولتي تركيه مي‌باشد. اين دانشگاه در سال1956 تأسيس گرديد و هدف آن ارائه خدمات تحصيلي به كشور تركيه و منطقه بود. دانشگاه فوق زبان انگليسي را به عنوان زبان رسمي آموزش برگزيده است. از همان ابتدا هدف دانشگاه فوق‌الذكر آموزش دانشجويان در زمينه‌هاي علمي، فني و حرفه‌اي بود تا دانشجويان بتوانند نيازهاي اجتماعي، اقتصادي و فني منطقه را برآورده سازند. M.E.T.Uمفتخر است كه در اين زمينه افتخارات زيادي كسب نموده و همچنان به افتخارات بيشتري مي‌انديشد.

تاكنون بيش از 77000 دانشجو از اين دانشگاه فارغ‌التحصيل شده‌اند. از آنجائيكه زبان رسمي آموزش در اين دانشگاه زبان انگليسي است و چون اعتبار بين‌المللي زيادي دارد دانشجويان زيادي از كشورهاي مختلف مايل هستند در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد اين دانشگاه شركت كنند. تعداد دانشجويان خارجي كه در هر سال مشغول تحصيل در اين دانشگاه هستند بين 800 تا 1200 دانشجو متغير مي‌باشد و اين تعداد از 60 كشور مختلف جهان به اين دانشگاه وارد شده‌اند.

مقطع كارشناسي:

دانشجوياني كه از دبيرستان يا معادل آن فارغ‌التحصيل شده‌اند و معيارهاي مربوطه را برآورده مي‌كنند مي‌توانند مستقيماً با دانشگاه فني خاورميانه مكاتبه كنند. معيارهاي پذيرش در M.E.T.Uمعمولاً شامل نمره قابل قبول از يكي از امتحانات معتبر بين‌المللي مانند: SAT، GCEيا از كنكور دانشگاههاي بعضي از كشورها مانند اردن، چين، سوريه، لبنان و فلسطين يا كسب نمره قابل قبول از امتحانات بين‌المللي دانشجويي (YOS)كه توسط مركز تعيين سطح و گزينش دانشجوي تركيه برگزار مي‌گردد. YOSتنها براي دانشجويان خارجي است كه در كنسولگري يا سفارتخانه‌هاي تركيه در بيش از 17 كشور جهان در آنكارا يكبار در سال برگزار مي‌شود كه معمولاً اين امتحان در ماه آوريل برگزار مي‌گردد.

مقاطع كارشناسي ارشد:

دانشجوياني كه مايل هستند در مقاطع كارشناسي ارشد تحصيل كنند مي‌بايستي با دانشكده مورد نظر در M.E.T.Uتماس بگيرند.

دانشکده‌ها:

دانشگاه خاورمیانه دارای ۴۲ بخش آکادمیک می‌باشد که اکثر آنها توسط ۵ دانشکده مدیریت می‌شوند.لیست پایین نام رشته‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی می‌باشد.

دانشکده معماری:

این دانشکده رشته‌های معماری٫شهرسازی و طراحی صنعتی را ارائه می‌دهد.

دانشکده علوم پایه:

این دانشکده رشته‌های بیولوژی، شیمی٬ریاضی٬تاریخ٬ژنتیک٬فلسفه٬فیزیک٬روانشناسی٬جامعه‌شناسی و آمار را ارائه می‌دهد.

دانشکده اقتصاد و علوم مدیریتی:

این دانشکده رشته‌های مدیریت بازرگانی٬اقتصاد٬روابط بین‌الملل٬علوم سیاسی و مدیریت جامعه را ارائه می دهد.

دانشکده علوم آموزشی:

علوم کامپیوتری٬علوم آموزشی٬معلمی دوره ابتدایی٬آموزش زبان های خارجی٬آموزش تربیت بدنی٬معلم مقطع راهنمایی و آموزش علوم ریاضی .

دانشکده فنی مهندسی:

این دانشکده رشته‌های مهندسی هوافضا مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک مهندسی، متالورژی مهندسی، محیط مهندسی عمران، مهندسی صنایع غذایی مهندسی معدن و مهندسی نفت را برای سطوح کارشناسی ارائه می‌دهد.

در کنار واحدهای ذکر شده بخش آموزش پایه زبان و بخش آموزش پیشرفته زبان انگلیسی نیز بطور مجذا به دانشجویان مقاطع کارشناسی دروسی ارائه می‌دهند.

این دانشگاه همچنین دارای ۵ بخش آموزشی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌باشد.

زبان آموزش:

زبان آموزشي در M.E.T.Uزبان انگليسي است. از اينرو، دانشجوياني كه در مقاطع تحصيلي دانشگاه پذيرفته مي‌شوند بايد نمره قابل قبولي از امتحان مهارت در زبان انگليسي كسب كنند. استثنا در اين مورد مربوط مي‌شود به دانشجوياني كه زبان مادري آنها انگليسي است. دانشجوياني كه مهارت زبان انگليسي آنها در سطح مورد نياز M.E.T.Uنيست در يك دوره مقدماتي 1ساله كلاس‌هاي انگليسي در دپارتمان انگليسي پايه شركت داده مي‌شوند.

Üniversiteler Mh., Eskişehir Yolu No:1, 06800 Çankaya/Ankara

http://www.metu.edu.tr

 

 

 

 

دانشگاه بغازیچی (Boğaziçi Üniversitesi)

دانشگاه بغازیچی یک دانشگاه دولتی است که در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. زبان آموزشی دانشگاه بغازیچی انگلیسی است واولین شعبه دانشگاه­های آمریکایی در خارج از آمریکا محسوب می گردد. این دانشگاه در سال ۱۸۶۳ بنیان نهاده شد و از طریق کالج رابرت با دانشگاه­های آمریکایی ارتباطی تنگاتنگ دارد. دانشگاه بغازیچی در آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه، پر طرفدارترین دانشگاه شناخته شده است و دانش آموزانی که رتبه بهتر دارند، برای تحصیل در ترکیه  ابتدا این دانشگاه را انتخاب می کنند. این دانشگاه در رشته های علوم کاربردی، علوم آموزشی، مهندسی و علوم اجتماعی بهترین رتبه های آزمون ورودی را به خود جذب کرده است. این دانشگاه هدف خود را دستیابی به قله های آموزش و تحقیق عنوان نموده و لقب «دانشگاه سبز و پایدار» را برای خود انتخاب کرده است.

دانشکده ها :

دانشکده هنر و علوم

دانشکده اقتصاد و بازرگانی

دانشگاه مهندسی

مدرسه ها

مدرسه نظام کاربردی

مدرسه زبان های خارجی

Bebek Mh., 34342 Beşiktaş/İstanbul

http://www.boun.edu.tr

 

 

 

 

دانشگاه فنی استانبول (Teknik Üniversite)

دانشگاه صنعتي استانبول به تركي(İstanbul Teknik Üniversitesi) دانشگاهي بين المللي است كه در شهر استانبول تركيه قرار دارد. اين دانشگاه در سال 1773 بنيان نهاده شده و از لحاظ قدمت  سومين دانشگاه فني دنيا است. دانشگاه فني استانبول يكي از برجسته ترين مراكز آموزش عالي در تركيه به شمارمي رود. و در سال 2009 رتبه 108 را از طرف مؤسسه THESدر ميان دانشگاه هاي فني دنيا كسب نموده  است.

دانشگاه فني استانبول دانشگاه دولتي بوده و از 5 مركز آموزشي تشكيل شده كه در مناطق مهم استانبول قرار دارند. دانشگاه فني استانبول علاوه براين 5 مركز داراي يك ساختمان خارج شهر نيز هست  كه در آن استخر شنا، استاديوم، خوابگاه دانشجويي و كتابخانه مركزي نيز قرار دارند. اين دانشگاه يكي از دانشگاه هاي پرطرفدار براي متقاضيات تحصيل در تركيه به شمار مي رود.

Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul

http://www.itu.edu.tr

 

 

 

 

دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University)

دانشگاه حاجت تپه دانشگاه دولتي و بزرگي در آنكارا است و برترين دانشگاه پزشكي تركيه به شمار مي رود. اين دانشگاه داراي دو مجموعه اصلي است. اولين مجموعه در آنكارا بوده و مركز پزشكي در آن قرار دارد و دومي در  بی تپه  قرار دارد كه با مركز شهر 13 كيلومتر فاصله دارد. اين مجموعه داراي 6،000،000 متر مربع فضاي سبز است و دانشكده اي اقتصاد، بازرگاني، علوم آموزشي، مهندسي، هنرهاي زيبا، ادبيات و علوم در آن قرار دارند. علاوه بر اين دو مجموعه مدرسه علوم اجتماعي  کوچی اورن   و كنسرواتوار دولتي آنكارا نيز از سال 1982 تحت نظر اين دانشگاه بوده و در مجموعه دانشگاهي  بس اولر rقرار دارد.

دانشكده ها:

دانشكده ارتباطات

دانشكده دندانپزشكي

دانشكده اقتصاد

دانشكده علوم آموزشي

دانشكده مهندسي

دانشكده هنرهاي زيبا

دانشكده علوم بهداشتي

دانشكده حقوق

دانشكده ادبيات

دانشكده پزشكي

دانشكده پزشكي كاستامونو

دانشكده داروسازي

دانشكده علوم

 

https://www.hacettepe.edu.tr

 

 

 

 

دانشگاه آنکارا (Ankara Üniversitesi)

این دانشگاه، در حال حاضر دارای ۱۴ دانشکده، ۳ مدرسه فنی حرفه­ ای، ۷ کالج و یک دانشکده هنرهای زیبا است. ۱۲ مدرسه عالی و انستیتو نیز مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه را تشکیل می­ دهند. در این دانشگاه ۳۲ رشته کاردانی  و ۱۰۵ رشته کارشناسی وجود دارد.  تا نوامبر سال ۲۰۱۰ تعداد ۳۸۲۰ دانشجوی کاردانی و ۳۳،۸۳۹ دانشجوی کاردانی  در این دانشگاه مشغول به تحصیل  بوده­ اند. هیئت علمی ۱۷۶۵ نفره این دانشگاه از ۱۱۴۳ استاد،  ۳۲۳ دانشیار و ۲۲۹ استادیار تشکیل شده است. این دانشگاه از ۱۶۲۵ نفر کادر آموزشی کمکی نیز بهره می ­برد. تعداد کل کارمندان دانشگاه ۴۰۱۶ نفر هستند.

دانشگاه آنکارا در یک مکان واحد متمرکز نشده است و غیر از ساختمان اصلی، در محله های تاندوغان، ابن سینا، جِبِجی و دیش کاپی بی پازاری نیز دارای ساختمان است. چند واحد دیگر دانشگاه آنکارا در شهرهای چانکری و کاستامونو قرار دارند. زبان آموزشی دانشگاه ترکی است.

امکانات :

در دانشگاه آنکارا، در چهار مجتمع رفاهی جداگانه ۴ سالن ورزشی، ۲ میدان فوتبال و تعدادی زمین بسکتبال، والیبال و تنیس وجود دارد. دانشگاه از تیمهای ورزشی زیادی برخوردار است و همه ساله برنامه ورزشی متعددی در این دانشگاه برگزار می شود. فعالیت های مربوط به ورزشهای طبیعی از قبیل کوهنوردی، هواخوری، غارگردی و… نیز از فعالیت­های فوق برنامه دانشگاه به شمار می رود.

مرکز بهداشت دانشگاه در جبجی قرار دارد و در هر مجتمع دانشگاهی یک دکتر وجود دارد. واحد مشاوره دانشگاه در دانشکده علوم آموزشی واقع است.

کمیسیون استخدام دانشگاه در دانشکده علوم آموزشی قرار دارد. این کمیسیون همه ساله تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه را استخدام می  کند.

دانشکده ها:

دانشکده کشاورزی

دانشکده ارتباطات

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده معارف

دانشکده علوم آموزشی

دانشکده مهندسی

دانشکده علوم پزشکی

دانشکده علوم انسانی

دانشکده حقوق

دانشکده پزشکی

دانشکده داروسازی

دانشکده علوم سیاسی

دانشکده علوم

دانشکده دامپزشکی

 

Emniyet Mahallesi, Dögol Cd. 6A, 06560 Yenimahalle/Ankara

https://www.ankara.edu.tr

 

 

 

 

 

دانشگاه قاضی (Gazi Üniversitesi)

دانشگاه غازی ترکیه که در آنکارا واقع شده است – پایتخت ترکیه – در سال 1926 به عنوان یک موسسه ی آموزشی تاسیس شد. تا سال 1982، این دانشگاه با آکادمی مهندسی و معماری بولا، آکادمی علوم تجارتی آنکارا، کالج حرفه ای آنکارا، دانشکده ی فنی حرفه ای دختران آنکارا و آکادمی مهندسی دولتی آنکارا معماری برای تبدیل شدن به دانشگاه بزرگ امروز، ادغام شد. این دانشگاه اکنون شامل 21 دانشکده ی مختلف، 4 مدرسه، 52 مرکز تحقیقاتی و 7 موسسه ی فارغ التحصیلی است.

تحصیل در دانشگاه غازی ترکیه:

دانشگاه غازی دارای دانشگاه های مختلف در آنکارا است؛ Beşevler، Emek، Maltepe، Gölbaşı، Chubuk، Ostim و Polatlı. همه ی دانشگاه ها در داخل شهر هستند، که باعث می شود دانشجویان آن را ادامه دهند.  مسکن ، و همچنین خرید، مسابقات ورزشی، تئاتر و جشنواره ها فراوان است.

تکنوپارک واقع در دانشگاه گولباشی که در سال 2007 تأسیس شد و برای ارائه ی خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه ی شرکت های مبتنی بر فناوری در ترکیه شناخته شده است. کتابخانه دانشگاه غازی دارای 150،000 جلد کتاب، 62،000 مجله ی معین و 10،000 پایان نامه است و به طور عمده به زبان ترکی، انگلیسی و آلمانی ارائه می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در ترکیه میتوانید با مشاوران موسسه حقوقی توسعه گران مهرتماس بگیرید.

دانشكده ها

دانشكده علوم آموزشي

دانشكده دندانپزشكي

دانشكده هنر و علوم

دانشكده هنرهاي زيبا

دانشكده هنرهاي صنعتي

دانشكده حقوق

دانشكده اقتصاد و علوم بازرگاني

دانشكده ارتباطات

دانشكده مهندسي

دانشكده كشاورزي

دانشكده آموزش فني

دنشكده پزشكي

دانشكده آموزش بهداشت

دانشكده توريسم

دانشكده آموزش شغلي

Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü Teknik okulları, 06560 Yenimahalle/Ankara

http://gazi.edu.tr

دانشگاه بیکنت  (Beykent Üniversitesi)

یکی دیگر از دانشگاههای ترکیه دانشگاه بیلکنت می باشد.دانشگاه بیلکنت در سال 1997 شروع به کار کرد.هدف دانشگاه تربیت افراد متخصص، كاردان، روشنفكر و محقق است. تسلط دانشجویان به انگلیسی اجباری است.

رشته های تحصیلی :

دانشكدةعلوم پایه و ادبیات: ریاضیات، رایانه، زبان و ادبیات انگلیسی

دانشكدة علوم اداری: مدیریت، روابط بین الملل، تجارت بین الملل

دانشكدة معماری: معماری، معماری داخلی

دانشكدة هنرهای زیبا: سینما ـ رادیو ـ تلویزیون، طراحی نساجی، گرافیك، ارتباطات و طراحی، بازیگری

انستیتو علوم اجتماعی: اداره مدیریت استراتژیك، مدیریت و سیاست اقتصادی بین الملل، مدیریت بهره برداری

Cumhuriyet Mahallesi
Cumhuriyet Mh. Şimşek Sk.
34522 Büyükçekmece/İstanbul
Turkey

https://www.beykent.edu.tr/

تبلیغات

انتخاب مکان برای جستجوی دقیق تر