شمسی

یکشنبه - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۱/۲۶

قمری

الأحد - 05 شوال 1445
1445/10/05

میلادی

Sunday - 14 April 2024
2024-04-14

ترکی

Pazar - 14 Nisan 2024
2024-04-14

باسیلیکا سیسترن استانبول

اماکن دیدنی, گردشگری استانبول خرداد 30, 1397 شهریور 3, 1397


باسیلیکا سیسترن

باسیلیکا سیسترن سازه ای زیرزمینی است که روزگاری بخشی از میدان بزرگ و عمومی شهر قسطنطنیه بود. در واقع این ساختمان پیش از آن که به سرداب کلیسا بدل شود، تنها زیرزمینی ساده بود که قسمتی از کلیسای معروف شهر به نام، باسیلیکا استوا (Stoa Basilica) را تشکیل می داد. قدمت کل مجموعه به قرن سوم و چهارم میلادی و فرمانروایی کنستانتین اول بر می گردد، یعنی زمانی که قسطنطنیه به مرکز هنری، تجاری و رسمی زمان خود در امپراتوری روم شرقی بدل شده بود.

این سرداب را می توان جایی مخلوط از تاریخ و داستان های رمانتیک دانست و برای بازدیدش لحظه شماری کرد.

تاریخچه :

این دیدنی تاریخی در واقع سرداب کلیسایی است که در قرن ششم میلادی ساخته شده و محل تامین آب قصر و ساختمان های مهم شهر قسطنطنیه بوده است. البته که جذابیت باسیلیکا تنها به این موضوع بر نمی گردد و وقتی پا به درون این سردابه 1500 ساله و وسیع بگذارید، با ۳۳۶ ستون غول پیکر رو به رو می شوید که سقف سرداب را از ریزش حفظ کرده اند.

وسعتی نزدیک 8,900 متر مربع دارد و حجم آبی در حدود 80 هزار متر مکعب را در خود جای داده است. وقتی در این سرداب گردش و به آن توجه کنید، حتما ماهی های درون آن را خواهید دید که برای تمیز نگه داشتن آب سرداب مورد استفاده هستند.وقتی در لا به لای ستون ها و دالان های این سرداب مرموز گردش کنید، چیزی عجیب توجه شما را به خودش جلب می کند؛ ستون هایی با کله بر عکس مدوسا! مدوسا یکی از شخصیت های اساطیری روم باستان است

و وجود آن در این آب انبار، هویت بیزانسی سازندگانِ باسیلیکا سیسترن را تایید می کند

 

ساعات بازدید: ۹:۰۰ – ۱۷:۳۰

آدرس: استانبول، منطقه فاتح، محله علمدار، خیابان یرباتان ۱/۳

Address: Alemdar Mh., Yerebatan Cd. 1/3, 34410 Fatih/Istanbul, Turkey

 

بدون برچسب

  

تبلیغات

انتخاب مکان برای جستجوی دقیق تر