شمسی

یکشنبه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۱/۱۹

قمری

الأحد - 28 رمضان 1445
1445/09/28

میلادی

Sunday - 07 April 2024
2024-04-07

ترکی

Pazar - 07 Nisan 2024
2024-04-07

سیم کارت ترکیه و راهنمای خرید برای گردشگران

دانستنیهای ترکیه, گردشگری استانبول تیر 6, 1397 شهریور 3, 1397


سیم کارت ترکیه در کشور ترکیه هم مانند ایران بصورت سیم کارت های دایمی و موقت یا همان شارژی وجود دارند و خریداران می توانند انتخاب کنند که چه سیم کارتی بخرند. همچنین اپراتورهای گوناگونی هم هستند که سیم کارت در اختیار متقاضیان قرار می دهند. البته در کشور ترکیه اغلب اپراتورها خدماتی مشابه ارایه می دهند و تفاوت آن ها بیشتر در مقدار شارژی است که می توانید برای سیم کارت ها خریداری کنید.

توجه :

باید بدانید که گردشگران نمی توانند سیم کارت دایمی ترکیه را خریداری کنند و سیم کارت های شارژی یا گردشگری برای آن ها مناسب است. تنها در صورتی امکان خرید سیم کارت دایمی برای گردشگران وجود دارد که در این کشور حساب بانکی یا ملک داشته باشند.نکته بسیار مهم در رابطه با سیم کارت های شارژی، غیر فعال شدن آن هاست. اگر سیم کارتی بخرید و به مدت ۶ ماه از آن استفاده نکنید سیم کارت شما غیر فعال می شود و باید در سفر بعدی خود دوباره سیم کارت بخرید. اغلب ایرانیان برای رفع این مشکل در سفر نخست شان سیم کارت می خرند و پیش از اتمام شش ماه آن را به دوستان یا آشنایان شان که قصد سفر به ترکیه دارند قرض می دهند تا از غیر فعال شدن سیم کارت جلوگیری کنند.

از مهم ترین اپراتورهای تلفن همراه در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ودافون (Vodafone)
  • ترک تلکام (Turk Telekom)
  • ترکسل (Turkcell)

 

//peykistanbul.com/wp-content/uploads/2018/06/Vodafone-920x470.jpg
//peykistanbul.com/wp-content/uploads/2018/06/5b1798165379fe2224e14288.jpg

 

روش های خرید سیم کارت ترکیه

خرید در فرودگاه: 

شما می توانید خیلی راحت با مراجعه به فروشگاه های موجود در فرودگاه های شهرهای مختلف سیم کارت ترکیه را بخرید.در همه فرودگاه های بزرگ کشور ترکیه نمایندگی های اپراتورهای تلفن همراه وجود دارند اما بسیاری از ایرانیان نیز علاقه مند هستند که از فرودگاه سیم کارت نخرند و دلیل این موضوع گران تر بودن قیمت سیم کارت ها در فرودگاه هاست. همان طور که به احتمال زیاد می دانید بیشتر فروشگاه های مستقر در فرودگاه ها اجناس شان را با قیمت بالاتری نسبت به سطح شهر عرضه می کنند و این موضوع شامل سیم کارت ها نیز می شود.بنابراین اگر صرفه جویی در هزینه ها برای تان حایز اهمیت است از فرودگاه سیم کارت تهیه نکنید.

 

خرید از نمایندگی: 

از دیگر راه های خرید سیم کارت ترکیه مراجعه حضوری به نمایندگی اپراتورهاست.

شما میتوانید شعبات این نمایندگی ها را براحتی و در نزدیکی محل اقامتتان بیابید. در شهرهایی مانند استانبول که سالانه از گردشگران خارجی بسیاری میزبانی می کند مکان های متعددی برای خرید سیم کارت وجود دارند بنابراین نگران نباشید

 

 

(نقل از راهنمای سفر کارناوال)

 

بدون برچسب

  

تبلیغات

انتخاب مکان برای جستجوی دقیق تر